Het Atelier

Het Atelier is een kleinschalige werkplek in het centrum van Zaandam aan de Zaan. Er worden allerlei producten gemaakt van textiel zoals tassen, kussens, tafelkleden en keukendoeken.

Materialen

Op Het Atelier werken we met textiel en aan textiel gerelateerde materialen. Dat doen we omdat er op dat gebied zo ontzettend veel te vinden is; wol, leer, touw, allerlei soorten garens en stoffen maar ook papier, verf en kralen. Te veel om op te noemen.

Met zoveel keuze aan materialen is er ook veel keuze in de manier waarop je ermee kunt werken. Dat vinden we belangrijk want zo is er voor iedereen werk dat bij hem of haar past.

Technieken

Om een product te maken van textiel zijn er verschillende technieken die je kunt gebruiken. Sommige, zoals naaien, breien of schilderen hebben veel mensen al eens gedaan. Andere, zoals weven, vilten of zeefdrukken wil je misschien nog leren. Ook het wat vrijer of beeldend werken, zoals stoffen veranderen, dessins bedenken of ruimtelijke objecten maken behoren tot de mogelijkheden op Het Atelier.

Werkwijze

Op Het Atelier kun of leer je zo zelfstandig mogelijk werken. Je denkt mee over de producten en kunt zelf ideeën aandragen. Om ideeën op te doen maken we bijvoorbeeld gebruik van tijdschriften en internet. Aan veel producten is door verschillende mensen gewerkt. Iedereen doet wat bij hem of haar past. We helpen elkaar en inspireren elkaar.

De producten worden verkocht in onze eigen winkel of bij een winkel in de omgeving.

• Bulletin

• Stichting Enzo verspreidt een aantal keer per jaar een digitaal bulletin met actuele informatie over de organisatie, verkoopactiviteiten en nieuwe producten. Graag ons Bulletin...

Vrienden van Stichting Enzo

Word vriend en steun de dagbesteding. lees verder